Send brev og faktura enkelt, raskt og rimelig!

Last opp det du ønsker å sende, så printer, konvolutterer og poster vi det for deg.
 Opplev selv hvor enkelt det er!

Hva er SEND og hvordan fungerer det?

SEND.no er en selvbetjeningsportal for adresserte utsendelser. Legg utsendelsene dine inn hos oss og gled deg over hvor enkelt, raskt og rimelig det er! Vi tilbyr stor fleksibilitet i våre løsninger. Her gir vi deg en oversikt slik at du selv kan se hvordan vi hjelper din bedrift best.

SEND.no ble lansert i 2019, med mål om å gjøre adresserte utsendelser mye enklere for både store og små virksomheter. Tjenesten er i konstant forbedring, og nye funksjoner utvikles stadig for å gjøre den enda mer brukervennlig og fleksibel.

Tidsbesparende

Vi vet at det tar tid å printe, adressere, brette, konvoluttere og poste brev. Derfor har vi effektive maskiner som kan gjøre dette for deg, på en brøkdel av tiden du vanligvis hadde brukt. Last opp dokumentene dine rett fra PC-en inn i SEND, så tar vi oss av resten.

Økonomisk

Å produsere og sende et brev med SEND koster ca. halv pris av et frimerke. Det vil si penger spart for hvert eneste brev du sender ut. I tillegg slipper du å kjøpe inn konvolutter, giroblanketter eller ark for utsendelser på kontoret. Så kan du heller bruke budsjettet på ting som faktisk er viktig for bedriften.

Fleksibelt

Vi vet at alle har forskjellige behov i sin bedrift. Derfor tilrettelegger vi for dette i SEND ved å tilby alt fra kanalpakker for kombinerte digitale og fysiske utsendelser, til åpent API for integrasjon i egne systemer, til gratis sikker filoverføring, og mye, mye mer.

Hvordan fungerer SEND? På 1, 2, 3!

Velg jobbtype og legg ved filer

Så laster du opp brevmalen din som PDF og eventuelt en adresseliste som Excel-fil. SEND kan brukes til fakturaer og andre brevutsendelser, slik som invitasjoner, informasjonsbrev, innkallinger og mye mer.

Spesifiser utsendelsen din

Her får du en rekke måter å tilpasse dokumentene dine. For eksempel kan du legge på giroblankett, bestemme mellom svarthvitt eller fargeprint, tilpasse marger og mye mer.

Sjekk at resultatet stemmer og godkjenn

Se over resultatet og godkjenn utsendelsen. Du kan også sende den til kontroll eller utsette leveringsdato.

Priser og materiell

Prisene tar utgangspunkt i at det benyttes standardmateriell som er lagerført på fabrikken vår.

Pr. 01.01.2024 er prisene:

  • Et ark med ensidig fargeprint, inkludert konvolutt og porto koster 10,42.
  • Et ark med tosidig fargeprint, inkludert konvolutt og porto koster 11,34.
  • Per ekstra ark (tosidig fargeprint) koster det 1,86.

*Alle priser er oppgitt uten MVA. Prisene vil justeres når Posten endrer portosatsene.

Prisene våre tar utgangpunkt i at utsendelsene følger et gitt format. I vårt standardsortiment inngår: A4 80 gram papir, 90 gram A4 gule giroblanketter, små C5-konvolutter og store C4-konvolutter.

Om standardmateriell:

  • Den minste konvolutten er i C5-format og rommer alle brev med inntil 18 ark.
  • Den store konvolutten er i C4-størrelse og brukes for brev med over 18 ark.
  • Det hvite arket er A4 80 gram Navigator. Den beste kopipapir-kvaliteten på markedet.
  • Giroblankettene er 90 gram A4 med perforasjon og gul/sort trykk.

Andre oppdrag vil ha egne priser

Det er mulig å endre mange elementer ved utsendelsene. Vi kan for eksempel printe på tykkere papir, printe farge helt ut til kanten, lage hefter med stift, legge ved svarkonvolutter, legge ved sjokolader og mye mye mer. Dette må avtales med oss først.

Ofte stilte spørsmål

Finner du ikke svar på det du lurer på? Kontakt oss, så hjelper vi deg.

Hvis utsendelsen din ble registrert før kl 12.00 på en virkedag, vil brevet vanligvis bli levert til Posten samme dag. Posten oppgir 2-3 virkedagers leveringstid fra de har mottatt brevene

Ja, det kan du. Da må landet/landskode være med nederst i mottakeradressen. Det koster ca 4 kr ekstra å sende innad i Europa, og ca 5 kr ekstra å sende til ellers i verden (eks. MVA).

Posten krever at avsender med returadresse i tillegg til korrekt mottakeradresse skal være synlig i konvoluttvinduet.

Du betaler kun for antall dokumenter du sender ut. Du kan se priser og hva som er inkludert her.Vi etterfakturerer, og det er ingen etableringskostnad eller månedsavgift.

Det kan du! Du finner fremgangsmåte for dette i brukerveiledningen.

Nei, det er mulig å legge til et tomt forsideark som adressen kan stå på uten å forstyrre designet. Dette gjøres i Steg 2. Kryss av på “ekstra forsideark”. Du kan i tillegg legge på en liten tekst som f.eks. “Se vedlagte brev/fakturakopi/invitasjon”.

Det kan du! Ta kontakt med oss på post@send.no, så vil en av oss hjelpe deg.

Det må settes av plass til avsender med returadresse og mottakeradresse. La derfor 7 cm fra toppen av arket til midten av A4-arket stå tomt. Mottakeradressen skal begynne 4 cm ned fra toppen av arket. Teksten kan altså begynne 7 cm ned på siden.

I steg 2 kan du krysse av “se reserverte områder” for å se om adressene er plassert rett.

Ja, dette kan du styre i Steg 2 inne i SEND. Hvis du ikke velger noe så blir det fargeprint. Det er ingen forskjell i pris mellom disse.

Vi kan inngå avtaler med dere direkte dersom det er snakk om store kvantum. Ta kontakt med oss for priser.

Hva våre kunder sier om SEND

Haugaland Kraft AS
Haugaland Kraft ASBård Bårdsen
Read More
Tidligere brukte vi tid på å flette dokumenter internt på huset, for så å printe de og pakke de hos oss. Dette er tidskrevende og dyrt også i forhold til forsendelsekostnader. I tillegg var det ikke en jobb noen var spesielt glad i å utføre. Det var også en utfordring å “finne noen” som kunne/ville flette for en. I tillegg har vi kontorlokasjoner på 7 forskjellige steder og det var gjerne ikke like kjekt å be noen om hjelp til fletting, bretting og pakking på en annen lokasjon
Fagne
FagneEven Håvold & Nils Saltnes
Read More
Før vi begynte å bruke SEND, sendte vi ut alle brev via e-post eller post. Selv om vi gjorde vårt beste for å automatisere prosessen innebar dette en rekke manuelle steg som måtte utføres. Med SEND har vi nå digitalisert og automatisert denne prosessen ytterligere, og sørget for at alle jobber likt. Dette har ført til færre feil og misforståelser, og vi kan nå være trygge på at brevene våre blir sendt ut på en pålitelig og effektiv måte. Ikke bare har dette gjort det enklere og raskere å sende ut brev, men det har også resultert i betydelige kostnadsbesparelser for oss. Alt i alt er vi svært fornøyde med å bruke SEND.
Søndre Helgeland Miljøverk IKS
Søndre Helgeland Miljøverk IKSRita Sunnset
Read More
Vi bruker SEND da det er lettvint og rimelig. Tidligere skrev vi ut brev og faktura internt, frankerte de og sendte med det Posten. Nå kan vi fakturere og skrive brev, lagre dette og sende det via SEND så gjør dere resten av jobben. SEND forenkler vår hverdag og vi kan bruke tiden vi tidligere brukte på frankering osv. på andre ting. Vi anbefaler sterkt SEND til andre.
Vestvågøy kirkekontor
Vestvågøy kirkekontorMona
Read More
SEND er enkelt å bruke, arbeidsbesparende og kostnadseffektivt – og veldig rask og hjelpsom kundeservice, når vi trenger det.
Ålesund kyrkjelege fellesråd
Ålesund kyrkjelege fellesråd.
Read More
SEND gir mye mindre arbeid i perioder, slipper å bruke 2 dager på store utesendinger. Anbefales på det sterkeste
Previous
Next

Kontakt oss

Følg oss